Wynajęcie biura: jak to zrobić poprawnie? Sprawdź nasz poradnik!
Praca w domu Ci nie służy? A być może Twoja firma dynamicznie się rozrasta i potrzebujesz większej przestrzeni? Bez względu na motywy, jeśli chcesz wynająć biuro, musisz pamiętać o kilku aspektach. Biorąc je pod uwagę wynajęcie biura, będzie przemyślane i sprawi, że już sama przestrzeń pozytywnie wpłynie na funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
Cena za wynajem
Na rynku wynajmu, a zwłaszcza w obszarze budynków biurowych można się spotkać z różnymi określeniami cen. Jeden wynajmujący zażyczy sobie, aby regulować cenę najmu all-in, a drugi będzie chciał uregulowania należności, odnosząc się do czynszu za m2 w ujęciu miesięcznym lub rocznym. Z tego względu, warto zastanowić się nad tą kwestią. Każde biuro do wynajęcia (Łódź i okolice) może rozliczać się inaczej i to od nas będzie zależeć jaką formę płatności zaakceptujemy. Jeśli właściciel budynku podczas rozmowy określa całkowitą cenę powierzchni biurowej, chodzi o stałą kwotę. To dobra wiadomość, ponieważ ewentualne niespodzianki czynszowe nie będą Cię interesować. Należy pamiętać, że gaz i woda powinny być już wliczone w cenę najmu powierzchni biurowej. Jeśli cenimy sobie elastyczność i przestrzeń, warto wziąć pod uwagę dostęp w ramach ceny za wynajem do usług recepcji, powierzchni wspólnych i pomieszczeń do cichej pracy. Umowa najmu to nie tylko koszty eksploatacji, ale także warunki, pozwalające prowadzić działalność. W ramach umowa powinien być dostęp do kawy i herbaty, miejsc parkingowych, drukarek i biurowych mebli.
Usługi serwisowe w ramach umowy
Obecnie na rynku najmu powierzchni biurowej kładzie się duży nacisk na oszczędzanie energii. Nie ma w tym jednak nic dziwnego, ponieważ energia i woda są coraz droższe. Z tego względu warto pochylić się nad propozycją biura, który bazuje na energooszczędnych rozwiązaniach i usługach serwisowych. Wspomniany serwis fachowców jest naliczany obok czynszu za 1 m2. Co więcej, w ramach wspomnianych usług doliczane są wtedy koszty za media, usługi sprzątające, bezpieczeństwo (system dostępu do biura), a także koszty związane z utrzymaniem biura. Każda nowoczesna firma nie jest w stanie funkcjonować bez dostępu do internetu, więc warto dopytać o tę kwestię przed podpisaniem umowy.
Okres obowiązywania umowy najmu
Przy weryfikacji umowy najmu należy się skupić nie tylko na dacie początkowej, lecz także końcowej. Niezwykle istotne są również zasady dotyczące zerwania umowy lub automatycznego przedłużenia. W kulturze najmu na rynku nieruchomości najczęściej spotyka się umowy, w których zawiera się najem na okres 12 miesięcy.