Jak pozyskać fundusze na wynajem powierzchni biurowej w Gdańsku? Sprawdźmy!
Koszt poniesiony w związku z wynajmem powierzchni biurowej potrafi znacząco uszczuplić firmowy budżet. Dziś na przykładzie dużego polskiego miasta opowiemy, w jaki sposób zoptymalizować koszt wynajmu biura. Skąd pozyskać fundusze na wynajem powierzchni biurowej? Sprawdźmy, jak się to robi w Gdańsku!
Spis treści:
- Czy warto wynająć biuro w Gdańsku
- Biura w Gdańsku
- Optymalizacja kosztów wynajmu powierzchni biurowej
Czy warto wynająć biuro w Gdańsku
Gdańsk to północna brama Polski – tutejszy port co roku notuje rekordy przeładunkowe, znajdziemy tu siedziby wielu firm o międzynarodowym znaczeniu, a lokalny biznes doskonale się rozwija. Nieocenionym wsparciem dla lokalnego biznesu są oczywiście setki tysięcy turystów corocznie odwiedzających to miasto oraz fakt, że Gdańsk jest częścią ponad milionowej aglomeracji. To centrum, w którym swoje cele biznesowe realizują mieszkańcy Gdyni, Sopotu oraz innych pobliskich miast. Gdańsk leży również na ważnym lądowym szlaku transportowym – to tu rozpoczyna się autostrada przecinająca Polskę od północy, na południe.
Biura w Gdańsku
Trójmiasto jest strategicznie położone na mapie Polski – czy wciąż znajdziemy tu biuro do wynajęcia? Gdańsk, to miasto doskonale rozwinięte pod tym względem – znajdziemy tutaj zarówno droższe biura we Wrzeszczu, Oliwie czy Centrum, jak i te położone na uboczu. Zaletą tych drugich jest bliskość obwodnicy Trójmiasta – czyli drogi obiegającej aglomerację i łączącej ją z autostradą A1. Jeżeli więc planujesz otworzyć centrum logistyczne w tym mieście – to dobrym kierunkiem są właśnie obrzeża Trójmiasta. Ceny metra powierzchni biurowej w Gdańsku zaczynają się od około 60 złotych za metr kwadratowy i są to zazwyczaj biura w obiektach o niskim standardzie. Trójmiasto niestety obok Warszawy, jest jednym z droższych miast pod względem wynajmu powierzchni biurowej.
Optymalizacja kosztów wynajmu powierzchni biurowej
W jaki sposób można zoptymalizować wynajem powierzchni biurowej w Gdańsku? Pierwsza opcja to wybór biura o niższym standardzie lub gorszej lokalizacji. Co jednak zrobić, jeżeli za wszelką cenę zależy nam na wysokim standardzie obiektu i doskonałej lokalizacji, ale lokalne ceny nie są w naszym zasięgu? Wynajem biura możemy na przykład pokryć z kredytu firmowego lub dofinansowania, w którego uzyskaniu pomoże nam doświadczony doradca finansowy. Warszawa, Gdańsk czy Poznań, to miasta, w których niestety ceny wynajmu biur stale rosną. Z drugiej strony są to jednak również ważne ośrodki gospodarcze o znaczeniu międzynarodowym. Dlatego otwarcie biura w tych miastach może być szansa na dalszy rozwój firmy!