Gdzie otworzyć siedzibę firmy?

Gdzie otworzyć siedzibę firmy?

Przygotowujesz się do otworzenia własnej firmy i stoisz przed sporym wyzwaniem, którym jest znalezienie odpowiedniego lokalu. Nic dziwnego, że się stresujesz i rozważasz wiele kwestii. Co okaże się lepsze – zakup nieruchomości, czy jej wynajem? Jak powinna wyglądać i gdzie się znajdować? Spróbujmy odpowiedzieć na te pytania.

Własne biuro w stolicy

Jeżeli mieszkasz w stolicy, to zrozumiałe, że właśnie tam chciałbyś prowadzić swój biznes. Wiele możliwości, dostęp do wykwalifikowanych pracowników i różnych rodzajów transportu – to wszystko przynosi liczne korzyści. Nie da się jednak ukryć, że aby wejść w posiadanie biura, musisz dysponować pokaźną ilością gotówki. W większości przypadków z pomocą przyjdzie Ci doradca kredytowy. Warszawa jest miastem, w którym ich nie brakuje, dlatego nie zaszkodzi skonsultować się z kilkoma z nich. Jeśli uznasz, że zaciągnięcie takiego zobowiązania finansowego Cię przerasta, zwłaszcza gdy dopiero stawiasz pierwsze kroki w świecie przedsiębiorczości, zrezygnuj z zakupu i postaw na wynajem.

Mniejsze miasto o sporym potencjale

Szukając odpowiedniego lokalu użytkowego, warto poszerzyć obszar i wyjść poza granice Warszawy. Niekwestionowaną zaletą będzie niższy czynsz i większe możliwości wyboru. Za takie same pieniądze będziesz w stanie użytkować nieruchomość o lepszym standardzie i metrażu, który zapewnia spore pole do popisu. Jeśli chodzi o biura do wynajęcia, Łódź ma naprawdę wiele do zaoferowania. Stanowi znakomity wybór, bo jest położona w centralnej części kraju, szybko się rozwija, a żeby dostać się z niej do Warszawy, wystarczy 1,5 godziny. Gdy otworzysz tam siedzibę swojej firmy, będziesz mógł cieszyć się środowiskiem sprzyjającym prowadzeniu interesów.

Siedziba przedsiębiorstwa jest jego wizytówką

No dobrze. Wiesz już, gdzie znajdzie się Twoje biznesowe centrum dowodzenia. Zastanówmy się jeszcze nad tym, jakie powinno ono być. Po pierwsze, układ pomieszczeń. Upewnij się, że jedno z nich zagwarantuje Ci stosowną prywatność. Urządzisz w nim swój gabinet, w którym będziesz odbywał spotkania z kontrahentami i klientami oraz cieszył się spokojem i ciszą potrzebnymi do skoncentrowania się. Biuro musi zapewniać niezbędną przestrzeń. Unikaj zbyt ciasnych i nieustawnych lokali, które wzbudzają frustrację. Najlepiej, gdy znajduje się na parterze budynku albo na jednym z niższych piętr, jeżeli nieruchomość nie dysponuje windą. W ten sposób każdy nawet osoba o ograniczonej sprawności ruchowej będzie mógł dostać się do środka bez zbędnych komplikacji.